Cum stăm cu Vishuddhi?


La baza gâtului este chakra care se numește Vishuddhi (în sanscrită). Vreau să vă povestesc despre acest loc, ce înseamnă Vishuddhi, pentru că este foarte important.
Baza gâtului este un loc care se numește în termeni medicali plex cervical. Chakra a apărut în cursul evoluției omului, atunci când acesta și-a ridicat capul. Atunci s-a dezvoltat conștiința umană. Societățile încep să se organizeze, comunicarea se stabilește prin vorbire, apoi și în scris. Revelațiile Divine, prin intermediul profeților, vor da oamenilor reguli de comportament corecte (dharma), pentru a le asigura evoluția.
Comunicarea este aspectul principal al chakrei. O bună comunicare necesită situarea în calitate de martor (imparțial) în fața condiționărilor proprii și ale celorlalți, care implică simțul responsabilității și sinceritatea.  Nu ne identificăm cu celălalt, cu defectele lui, spunem lucrurile în față, dar fără a face interlocutorul să se simtă vinovat. Aceasta implică, de asemenea, a nu judeca sau moraliza pe alții, ci mai curând a încuraja.
Chakra se ocupă de toate organele noastre care țin de comunicare: brațe, mâini, întreaga față (limbă, urechi, ochi), precum și de gât și de sistemul otorino-laringian. Guvernează, de asemenea, glanda tiroidă. Tiroida este primul filtru al corpului. Este deci o chakră extrem de sensibilă, care ne protejează de viruși și de bacteriile venite din exterior. Sinusurile îi aparțin, de asemenea. În sinusuri, între cele două sprâncene se găsește o subchakră, Hamsa, care guvernează simțul nostru de discernământ.
Chakra are 3 aspecte. La baza gâtului este Vishuddhi centru, pe partea stângă a gâtului este aspectul stâng, iar pe partea dreaptă a gâtului se află aspectul drept, fiecare având funcționalități diferite.
Calitățile Vishuddhi-ului centru sunt colectivitatea, diplomația, calitatea de a fi martor. Dacă aceste calități nu se manifestă în ființa noastră, energia din chakră slăbește, iar dacă noi nu înlocuim deficitul de energie, se poate stabili un dezechilibru (blocaj) în ființa noastră, care poate fi atât fizic, cât și psihic, valabil pentru toate aspectele.
Cauzele blocajelor aspectului central sunt vorbirea împotriva lui Dumnezeu, înjurăturile, a vorbi mult sau a nu vorbi deloc, jocurile emoționale și mentale, manierele ascunse sau complicate de a se exprima, fumatul, individualismul.  
Chakra Vishuddhi centru corespunde calității de a fi martor al vieții noastre de zi cu zi. Pentru a atinge stadiul de martor trebuie să începem prin a practica detașarea: detașarea în ceea ce privește raporturile cu aproapele, în ceea ce privesc gândurile, proiectele de viitor, condiționările/obiceiurile, emoțiile. Când capacitatea noastră de a privi lumea în calitate de martor s-a maturizat, putem vedea aceste raporturi ca fiind exterioare nouă și, în consecință, încetăm să ne mai identificăm cu ele. O altă calitate a acestei chakra este diplomația, cu ajutorul căreia omul a învățat să depășească cu îndemânare situațiile dificile.  Când suntem preocupați de binele colectiv, de evoluția grupului (indiferent că, grupul înseamnă familie, o regiune sau o națiune), în noi se manifestă simțul colectivității,.
Calitățile Vishuddhi-ului stâng sunt respectul față de sine, puritatea relațiilor de frate-soră. O relație bună între frați și surori are la bază puritatea. Aceasta implică respectul regulilor de conduită, al limitelor de comportament, iar baza acestui comportament este inocența. Shri Mataji ne invită să privim asupra relațiilor care există astăzi încă în India. Orice bărbat este considerat ca un frate, unchi sau un tată, potrivit vârstei sale, iar orice femeie e considerată ca o soră, mătușă sau o mamă. Cu excepția soțului și a soției, firește. Aceste relații asigură perfecta stabilitate psihologică a copilului, mai ales a simțului său de siguranță. Adolescentul, fiind echilibrat prin aceste relații corecte, nu caută să își umple „golul” în relații exterioare, cum sunt flirturile, de exemplu. Aceste relații nu împiedică exprimarea dragostei, din contra, doar în aceste condiții poate dăinui dragostea pură. Puterea femeii este asemănătoare celei a Mamei Pământ, o expresie de dragoste și înțelegere, ce dă bucurie, frumusețe și sprijin. Femeile sunt baza tuturor relațiilor sociale și ele sunt cele care au capacitatea de a întoarce atenția societății către sublim. Tot aici avem problema culpabilității. A ne simți vinovat în mod constant, în legătură cu totul, a ne pune pe umeri toate problemele lumii, sunt atitudini care detereiorează mult Vishuddhi stâng. Toate „păcatele” noastre pot fi iertate, dacă dorim sincer să ne corectăm. Nu există decât un păcat pe pământ care să fie într-adevăr de neiertat: a voi cu orice preț propria distrugere. Umilința, o altă calitate a chakrei, înseamnă să știi că există o forță superioară care ne-a creat și care ne ghidează. Umilința este o calitate a detașării.  Când ne justificăm fără încetare greșelile, o facem din aroganță.
Cauzele blocajelor aspectului stâng sunt deci sentimentele de culpabilitate, limbajul sarcastic-ironic, înjurăturile, relațiile și comportamentele imorale, lipsa de respect față de sine, lipsa sentimentului de responsabilitate.   
Calitățile Vishuddhi-ului drept sunt respectul față de alții, amabilitatea, integrarea în colectivitate.  Principiul care guvernează această parte a lui Vishuddhi este integrarea în TOT, în colectivitate, sentimentul de a face parte dintr-un întreg. Orice societate este constituită din diferite verigi. Fiecăruia îi revine sarcina de a-și găsi locul, de a adapta cel mai bine capacitățile sale obiectivelor sociale, pentru a-și juca cel mai bine rolul.
Cauzele blocajelor aspectului drept sunt vorbirea excesivă, limbajul grosolan, certurile, dominarea prin cuvânt, aroganța și dorința de a ieși în evidență.

Pentru ameliorarea chakrei Vishuddhi, dacă ați recunoscut una din aceste comportamente și doriți să le corectați pe cele negative sau doriți să manifestați calitățile amintite, dar nu știți cum, vă așteptăm cu drag la programele noastre publice din Arad, str. Unirii, în incinta UVVG, în fiecare marți începând de la orele 18.

Închei articolul cu cuvintele lui Shri Mataji:
„Răutatea vine dintr-un comportament grosolan, al oamenilor care văd lucrurile din exterior. Oamenii sinceri nu zic niciodată lucruri care fac rău altcuiva. În mod normal, ei sunt atenți să nu spună lucruri care rănesc, căci ei sunt sinceri cu ei înșiși, și deci sunt sinceri cu alții. Ei înțeleg că celălalt va fi rănit. Cu aceste maniere tăioase nu veți înțelege niciodată cum de l-ați rănit pe celălalt.”

(Sursa infromațiilor: Curs Sahaja Yoga – Chakra Vishuddhi)

Aghi